Bryton Rider 860 er selskapets første sykkelcomputer med fargeskjerm, touch og gratis offline kart for hele verden. Og ikke minst, den driftes av Android.

Bryton er langt i fra størst i verdenen av sykkelcomputere, men de er definitivt en av aktørene som tilbyr mest for pengene. Vi har tidligere testet Bryton Aero 60 og Rider 15, og begge computerne leverte så høy funksjonalitet til en overkommelig pris, at vi umiddelbart ble overbevist om at Bryton-navnet bør høre hjemme i langt flere sportsbutikker, og ikke minst blant flere syklister!

Nå er tiden kommet for å teste taiwanernes første modell med farge og touchskjerm. Og ikke minst – en sykkelcomputer som er driftet av operativsystemet Android!

Bryton Rider 860
Bryton Rider 860

Product Name: Bryton Rider 860

Brand: Bryton

SKU: 4699

Currency: NOK

  • Byggekvalitet - 80%
    80%
  • Treningsfunksjoner - 80%
    80%
  • Brukervennlighet - 65%
    65%
  • Nøyaktighet - 80%
    80%
  • Verdi for pengene - 70%
    70%
75%

Konklusjon

Bryton Rider 860 operer i et markedet der brukerne som regel går til konkurrenten uten å tenke, og det er heller ikke så rart. Garmin og Wahoo har uten tvil de beste sykkelcomputerne i dette prissegmentet, og Rider 860 klarer ikke å konkurrere mot disse modellene. Her mener vi fremdeles at Bryton Aero 60 er et mye bedre alternativ, og den computeren gir deg rett og slett svært mye for pengene.

Men, Bryton Rider 860 gir deg likevel en hel del. Her får du nemlig en stor og fargerik touchskjerm med gratis kart for hele verden, et åpent operativsystem som gir mulighet til å importere ruter fra nesten hvilken som helst app/nettjeneste, en app og nettjeneste med oversiktlig og grundig treningsdata, og ikke minst enkel tilkobling til eksterne sensorer.

Bryton har fremdeles en liten vei igjen før de kan si at de har den perfekte sykkelcomputeren, men de viser at de stadig jobber mot målet.

Pros

  • Stor og pen fargeskjerm.
  • Innebygde offline kart for hele verden.
  • Brukervennlig grensesnitt.
  • Svært pene og detaljerte kart.
  • Automatisk synkronisering av Strava, TrainingPeaks og Selfloops
  • Veldig lett å pare nye sensorer.
  • IPX7 sertifisert (vanntett).
  • Støttter Bluetooth, ANT+/FE-C og WiFi.
  • Viser opptil 11 dataskjermer med 12 datafelter hver.
  • Støtte for to sykler (sykkelprofiler).
  • Støtte for Shimano Di2, SRAM eTap og Campagnolo EPS.
  • Oversiktlig og fin partnerapp (Bryton Active), samt nettjeneste.
  • Lettvint å importert ruter og treningsøkter.

Cons

  • Batteritiden er langt i fra oppgitte 16 timer.
  • Treg respons fra skjermen.
  • Tungvint å bla mellom skjermvisningene under navigering.
  • Ikke mulig å velge bort enkelte veivalg og hindringer på en rute.
  • Rekalkuleringen av ruter har sine mangler.
  • Ustabil tilkobling til WiFi.

Liste over innhold:

 

Design

Bryton Rider 860 er en veibygget sykkelcomputer med en stor og fargerik 2,8″ skjerm, mens rammene godt kunne vært slanket noen millimeter uten at det hadde gått ut over størrelsen på skjermen. Størrelsesmessig måler den 100mm x 58mm x 24mm, og legger seg dermed litt over de mer kjente modellene Garmin Edge 830 rett over Wahoo ELEMENT Roma, og under Garmin Edge 1030 Plus. Vekten stopper på 128 gram.

Bryton Rider 860

Bryton Rider 860 er utstyrt med en touchskjerm og tre knapper. Skjermen måler 2,8″ og har en oppløsning på 240×400 piksler. To av knappene finnes på undersiden av computeren, og den siste på venstre side. Den nederste høyre knappen fungerer som en start/stop/pause knapp, mens venstre knapp brukes til å angi runder/laps. Knappen på siden slår computeren av/på ved å holde den inne, eller til å aktivere skjermlåsen ved å presse den inn kort.

I likhet med tidligere de flere av Brytons andre sykkelcomputere så selges Rider 860 i to ulike utgaver; Bryton Rider 860E og Bryton Rider 860T. Førstnevnte er selve enheten og festebrakett og koster veil 4699kr, mens «T»-utgaven er en bundle med medfølgende pulsbelte, kadens sensor og hastighets sensor. Prisen på bundle-utgaren er 5999kr. Bryton fortjener skryt for å ha lagt ved en skikkelig solid og god festebrakett. Den minner mye om K-Edge brakettene som fort koster noen gode hundrelapper.

Bike Mount/Sport
Computerfeste er det ingenting å si på. Her leverer Bryton kvalitet.

 

Av de viktigste funksjonene finner vi:

  • Dimensjoner: 100mm X 58mm X 24mm
  • Vekt: 128g
  • Skjerm: 2.8″ fargeskjerm
  • OpenStreetMap med gratis offline kart over hele verden
  • POI søk. Søk på adresser rett fra enheten og bruk disse under navigasjon.
  • Ruteplanlegger
  • Opptil 16 timer batteritid + kan kobles til powerbank
  • IPX7-sertifisert (vanntett)
  • BLE, ANT+/FE-C kompatibel (sykkelrulle)
  • Støtte for elektronisk giring
  • WiFi synkronisering.
  • Kompatibel med Strava, TrainingPeaks, m.m.
  • Planlegger for treningsøkter
  • GPS/Glonass/Galilieo/Beidou/QZSS
  • Værmelding + vind/luftfuktighet i real time
  • Barometrisk høydemåler
  • Smartvarsler
  • …og mye mer.

 

Bygget på Android

Bryton Rider 860 er selskapets første og eneste sykkelcomputer som er bygget på det åpne operativsystemet Android. Og jepp, dette er det samme systemet du finner på de fleste mobiltelefoner som ikke er produsert av Apple og til dels Huawei. Du må likevel være klar over at dette er en langt enklere utgave av et ellers omfattende operativsystem, og det er ikke i nærheten av å minne om en mobiltelefon.

Android bringer mye bra med seg, men er absolutt ikke feilfritt. For det første bruker computeren ganske lang tid på å starte opp. Av mer vesentlig betydning er touchskjermen som er høyst velkommen på Rider 860, men som dessverre ikke lever opp til det vi forventer av en touchskjerm i dag. Navigeringen i menyene går tregt, og det går gjerne ett sekund fra du har trykket til skjermen reagerer. Enkelte ganger enda lenger. Sammenlignet med Garmin Edge 1030 Plus og Edge 830 oppleves Rider 860 som «hest og kjerre» mot en «Ferrari». Noen ganger er det rett og slett vanskelig å vite om man et trykk har blir registrert i det hele tatt, og det ender ofte opp med å bli et «dobbelt trykk» når den først responderer.

Ellers er skjermen oversiktlig og enkel i bruk. De ulike funksjonene er markert med store firkantede ikoner, og menyene er på norsk. Enkelte av innstillingene kan være litt bortgjemt, men dette er ikke noe du bruker tid på hver dag. Å pare eksterne sensorer som pulsbelte, kadens-/hastighetssenor, wattmåler, etc., går overraskende raskt og lett. Faktisk kan nye sensorer legges til bare ved å sveipe ned fra toppen av skjermen, for så å velge «legg til ny sensor». Computeren begynner umiddelbart å søke etter ANT+ og Bluetooth kompatible sensorer, og du får mulighet til å legge de til så snart de dukker opp på skjermen.

 

Kart, navigasjon og ruteplanlegging

Navigasjon og rutenavigering er i seg selv ikke noe nytt for Bryton. Da vi testet Aero 60 i sommer, kunne den allerede skilte med egenskaper som turn-by-turn navigering, «Follow track», import av GPX-filer, etc.. Det som gjør Bryton 860 spesiell, er tilstedeværelsen av detaljerte offline fargekart for hele verden.

Bryton Rider 860 benytter kart fra OpenStreetMap. En av fordelene med dette er at de stadig oppdateres med nye detaljer, og de er riktig så pene i bruk. Bryton gir deg muligheten til å laste ned kart for hele verden rett på sykkelcomputeren. Dette gjøres ved å gå til navigasjon – innstillinger – last ned kart. Her velger du først kontinent, og deretter land. Du kan laste ned kart fra OpenStreetMap i litt ulike formater, men vi anbefaler «standard». Du må være tilkoblet WiFi for å laste ned kartet, og når du først har klart å koble deg til nettet (noe vi slet lenge med), går det raskt. Der en kartoppdatering på Garmin Edge fort kan ta et par timer, snakker vi her bare noen minutter.

Bryton Rider 860 har hele 10GB lagring, så du kan laste ned kart for flere områder uten å bekymre deg for plassen. Eksempelvis tar Norgeskartet rundt 1000 Mb.

Bryton Rider 860
Kartene velges enkelt direkte på computeren, og så lenge du har koblet til WiFi, vil kartene lastes ned raskt og problemfritt.

Navigering

Når det gjelder navigeringen kan du velge å ta i bruk kartet ved å zoome inn/ut å markere en posisjon, velge «Follow track» som følger en ferdiglagd løype importert via en en tredjeparts app, fra en rute opprettet i Bryton Active, eller følge «Back to start». Du kan også velge å navigere til nærmeste punkt på en planlagt rute.

«Follow track» er kanskje den mest praktiske funksjonen, og definitivt den vi liker best. Her kan du enkelt importere ferdiglagde løyper fra tredjeparts apper som Strava, Ride with GPS, Komoot, eller hvilken som helst annen app eller program som eksporterer filer i GPX-format. I Bryton Active appen kan du koble computeren direkte til Strava, Komoot og Ride with GPS. Alle rutene du har laget i Komoot og Strava, synkroniseres automatisk over til Bryton Active appen så snart du kobler til tjenestene. Disse havner under «mine ruter», og åpner du en rute i appen, kan du velge å laste den over til computeren. Dette er gjort på få sekunder. Du kan også velge å følge ruten fra en tidligere registrert økt. Disse rutene havner under «mine ruter» på samme måte som rutene fra Strava, Komoot, etc..

I bruk oppleves navigeringen svært todelt. Når alt fungerer, så ja…fungerer det. Men det er enkelte ting Bryton bør endre på. For det første bruker Rider 860 altfor lang tid på å varsle om at du er på feil vei hvis du tar feil i et kryss, en sving, etc., og til tider er det vanskelig å forstå kartet. Fargene på pilene varierer mellom gul og lilla, og det er ikke bestandig like lett å skille «tilbakelagt avstand» fra «planlagt rute».

Selve kartet er likevel detaljert og fint, og du får presentert en god oversikt over hvor langt det er til bestemmelsesstedet, hvor mange høydemeter som gjenstår, total stigning, snitt stigning, m.m.. Det som derimot oppleves tungvint, er å bruke skjermen når du har valgt en rute du ønsker å følge. Det tar tid å gå tilbake til «hjemskjermen», og vi blir av og til usikre på om vi faktisk har aktivert navigasjon eller ikke. Her er brukergrensesnittet litt ute og kjører, og det er langt i fra så lettvint som på en «plain» Garmin.

Et område der Bryton skinner om kapp med sola, er når det kommer til å overføre ruter fra Bryton Active appen til sykkelcomputeren. Denne forbindelsen bruker Bluetooth, og ruten overføres på et par sekunder. Det kan være greit å vite at det ikke er mulig å overføre en rute underveis på en tur mens computeren er i bruk. For å gjøre det, må du avslutte økta, importere ruten, for så å starte en ny økt.

Ruteplanlegging

Å opprette en ny rute i Bryton appen er relativt enkelt, selv om det finnes langt mer intuitive apper for dette. I ruteplanleggeren i Bryton Active velger du startsted, veipunkter og endepunkt, og appen sørger for å tegne opp ruten slik at den automatisk følger veien. Dessverre har Bryton enda ikke fått på plass muligheten for å velge om du ønsker å følge kun asfalt, grus, traktorvei, etc.. Du får heller ikke mulighet til å velge bort ferjer, bommer, motorvei, eller andre hindringer slik du kan med f.eks. Garmin. En annen detalj er at du ikke kan redigere en rute når du først har lagret den, og du må gjenta hele prosessen på nytt dersom du skulle ha endret på den opprinnelige ruten.

Når du oppretter er rute i Bryton Active eller i Komoot, vil enheten støtte turn-by-turn navigering. Importerer du en rute fra Strava eller som GPX-fil, får du ikke dette valget.

«Find back» funksjonen er noe du gjerne benytter underveis på turen, og den guider deg slavisk tilbake til startpunktet gjennom å følge nøyaktig samme løype som du allerede har syklet. Dette fungerer problemfritt.

 

Treningsanalyse og oppsummering

Så snart du avslutter en treningsøkt vil du presenteres for en kjapp og enkel oppsummering av økta. Her er det bare å glemme den super avanserte analysen som Garmin har å by på, og som sannsynligvis kun et fåtall forstår noe av. Bryton Aero 60 gir deg basicen og litt til. Den måler alt som har å gjøre med distanse, hastighet, høydemetre, kadens, puls, kalorier og eventuelt watt.

Du får også opp en grafisk oversikt over høydekurven og hastigheten gjennom økta, og en detaljert visning av hvert enkelt runde. Ønsker du å lagre ruten slik at du enkelt kan velge å følge samme rute på et senere tidspunkt, kan du velge å lagre økta som en ny runde du gir navn til. Samtidig som du har bladd deg gjennom samtlige skjermbilder, har økta allerede rukket å bli synkronisert til Bryton Active appen. Dette skjer lynraskt. Og her ser dataen mye bedre ut.

 

Bryton Active appen – enkel og oversiktlig

For å få fullt utbytte av Bryton Rider 860 må du laste ned appen Bryton Active. Vi ble raskt kjent med denne da vi testet Aero 60, og skrøt over at den er oversiktlig og lett forståelig. Appen gir deg det meste du kan tenke deg av data, og du bør være bra datanerd om du savner noe statistikk fra treningsøkta.

I tillegg til de reelle tallene/dataen, finnes en grafisk oversikt som viser gjennomsnittlig fart, høyde, kadens, puls og watt for hvert minutt gjennom hele økta. Du kan enkelt velge bort/legge til ulike datafelter for å få bedre oversikt over det du finner mest relevant.

Bryton gir deg dog ingen form for estimert restitusjonstid eller treningseffekt slik vi finner i Garmin Edge-computerne. Når det er sagt så fungerer det utmerket å bruke en Garmin, Polar eller annen slags klokke på hånda, samtidig som du bruker Bryton-computeren på styret. Så lenge pulsbeltet ditt kan prate med to enheter samtidig, vil du kunne få informasjonen begge steder. Har du aktivert auto-sync til Strava, er heldigvis Strava smart look til kun å laste opp den ene økten slik at det ikke registreres med dobbelt etter hver tur. Du kan også velge å laste opp bilder til hver økt, å dele økten med den du måtte ønske.

Skulle du synes at appen blir for tungvint å bruke, kan du alltids benytte Bryton sin webtjeneste som gir deg full oversikt over treningsplanlegging, treningshistorikk og mulighet for å opprette ruter. Kudos for at Bryton har fått på plass dette.

GPS nøyaktighet

Presisjonen på en sykkelcomputer er helt avgjørende for hvor godt den fungerer som et verktøy ute på tur, spesielt i tilfeller der du har valgt å ta i bruk turn-by-turn navigering. Det er nemlig lite som er mer kjedelig enn å bli varslet om en sving 50 meter for seint slik at du ikke rekker å justere kursen i tide. Når vi skriver om satellittnavigering og GPS, så ønsker vi alltid å gjøre leserne klar over hva satellittsporing faktisk er, og vi starter med å forklare uttrykket GNSS.

GNSS (Global Navigation Satellite Syste) er en samlebetegnelse for all navigasjon. De fleste tenker på all satelittnavigering som GPS, men i realiteten er GPS bare ett av flere ulike satellittnavigasjons systemer. GPS eies og driftes av amerikanske myndigheter, men det finnes langt flere enn kun dette. I tillegg til GPS har vi GLONASS som er det russiske satellittsystemet, Galileo som tilhører Europa, og Beidou som bygges ut i Kina.

Hvert satellittsystem benytter sine egne satelitter som følger sine respektive baner rundt jorden. En satellittmottaker som en sykkelcomputer eller pulsklokke, vil ha større sannsynlighet for å logge nøyaktig posisjon dersom den støtter flere GNSS systemer.

For at enheten i det hele tatt skal være i stand til å spore deg, er den nødt å ha kontakt med minimum fire satelitter. I åpent landskap vil de fleste nyere satellittmottakere klare seg bra ettersom det er lite som hindrer signalveien mellom sender og mottaker. Dersom du derimot befinner deg i tett skog eller et bylandskap med mange høye bygninger, vil signalene kunne svekkes og hindre signalet til satellittene. Ved å benytte flere satellittsystemer har en klokke/computer flere kort å spille på til enhver tid. En ting som er verdt å merke seg er at en bestemt enhet “bare” kan bruke ett system omgangen, ikke to eller flere. Dersom du aktiverer både GPS, GLONASS og Galileo på engang, vil klokken/computeren selv velge det alternativet som er best.

 

Gjør jobben

Bryton Rider 860 har absolutt hardvaren som skal til for å levere mest mulig presise målinger, men nøyaktige målinger krever også optimal plassering av antenner i enheten, samt optimaliserte algoritmer som bidrar til å finjustere signalet. Rider 860 gjør denne jobben stort sett bra, og skiller seg ikke stort fra andre pulsklokker/GPS-enheter vi har sammenlignet med.

Du kan velge mellom tre ulike innstillinger for satelittmottaket; GPS+Glonass, GPS+Beidou og GPS+Galileo+QZ. Vi har stort sett benyttet oss av GPS+Glonass, og synes dette har virket bra.

 

Planlegg treningsøkter

Bryton Rider 860 støtter planlagte treningsøkter, enten opprettet i Bryton Active appen, eller i en tredjeparts app som TrainingPeaks. Bryton Active appen har en egen øktplanlegger som hjelper deg å opprette treningsøkter. Du kan enkelt velge kriterier som som du ønsker å basere økta på, f.eks; tid, hastighet, distanse, FTP, makspuls, kadens, m.m..

Du får også muligheten til å gjennomføre en guidet test for f.eks FTP, makspuls, terskelpuls, etc.

Tilkoblinger (sensorer/smartvarsler/etc.)

Som nevnt tidligere så støtter Bryton Rider 860 både BLE og ANT+, og kan dermed koble seg til det meste som er tilgjengelig av eksterne sensorer, blant annet ekstern pulsmåler, kadens- og hastighetssensor, Varia lykt/radar, wattmåler, elektronisk giring, eller en mobil.

Rider 860 har også full støtte for ESS, og er kompatibelt med eklektiske girsystemer fra både Shimano, SRAM og Campagnolo. Velger du å koble til dette, vil computeren vise deg info som girutveksling, girkombinasjon og batteritid.

Med støtte for ANT+/FE-C har du mulighet for å koble Rider 860 til en kompatibel sykkelrulle, og computeren vil vise registrere data rett fra rullen. En snedig funksjon er muligheten for å laste ned en hvilken som en helst rute/GPX-fil som en egen økt til den interaktive rulla. Når du da har koblet computeren til sykkelrulla og starter økta, vil rulla justere motstanden ut i fra løypas profil.

Du kan sette opp to forskjellige sykkelprofiler slik at du enkelt kan veksle mellom ulike sykler. Ønsker du å bruke kadenssensoren på landeveissykkelen, men deaktivere den på terrengsykkelen, er dette enkelt å gjøre på computeren. Du kan også velge om computeren skal prioritere informasjon som distanse og hastighet fra den innebygde GPS-en, eller gjennom en ekstern hastighetssensor.

Selv om Rider 860 støtter smartvarsler, må du ikke la deg lure av at den har Android installert. Computeren et nemlig langt i fra supersmart, og viser kun en enkel «pop-up» melding på skjermen som med et varsel om innkommende samtaler, meldinger og mailer. Det er ikke mulig å besvare/avvise samtaler direkte fra computeren, ei heller åpne og lese meldinger.

Datafelter og oppsett

Brukergrensesnittet på Rider 860 er stort sett enkelt og greit, og det samme gjelder for så vidt oppsettet av dataskjermer og datafelter, selv om dette helt sikkert er todelt. For tidligere Bryton-computere kunne dette oppsettet gjøres via appen, og det var rett og slett lekende lett og oversiktlig å legge til/endre både dataskjermer og felter. På Rider 860 må du endre dette direkte på computeren på samme måte som for Garmin enhetene.

Akkurat dette er nok litt elsk/hat, for det er absolutt en fordel å kunne sette opp skjermen slik du ønsker direkte fra computeren, men samtidig var det utrolig lettvint å gjøre det via appen. Det beste hadde riktignok vært om begge deler var mulig, men det er det altså ikke.

Uansett, du står fritt til å sette opp totalt 11 ulike dataskjermer (kartet inkludert) og 12 forskjellige datafelter. Og selv om ikke variasjonen for de ulike datafeltene er like stor som for konkurrenten Garmin, så kan du fint boltre deg i mengder av data. Du kan velge å sette dataskjermene på autoscroll slik at de blar automatisk gjennom de ulike skjermen uten at du trenger å røre skjermen. En litt tungvint ting som Bryton tilsynelatende helt har glemt, er at du ikke automatisk kommer tilbake til den første dataskjermen når du skal sveipe forbi den siste aktive skjermen. Du må faktisk bla deg helt tilbake. Med et par-tre skjermer aktivert, er ikke dette noe problem. Men, men 5+ skjermer så kan det være litt frustrerende.

 

Konkurrenter

Markedet for sykkelcomputere er steinhardt, og det er liten tvil om at Bryton har en stor jobb med å slå seg forbi tunge aktører som Garmin, Wahoo og Hammerhead. De mest åpenbare konkurrentene er Garmin Edge 830, Edge 530 Plus og Wahoo ELEMNT Roam. Garmin Edge 830 er uten tvil den av disse som har flest funksjoner, og ikke minst funksjoner som fungerer best. Denne har også best batteritid, og langt flere valgmuligheter når det kommer til navigering.

Wahoo har vunnet store markedsandeler de siste årene, og leverer en gjennomført computer med gode navigeringsmuligheter og et enkelt brukergrensesnitt. Også ELEMNT Roam slår Rider 860 på batteritid.

Bryton Rider 860 har sine trekkplaster, spesielt når ting fungerer slik det er ment å skulle. Kartene, ruteimporte og navigasjonen er i utgangspunktet flotte funksjoner, og appen leverer mye data. Bryton Rider 860 tilbyr også enkel tilkobling til eksterne sensorer, plenty av dataskjermen/datafelter og en fin rute- og treningsplanlegger. de tre nevnte modellene er i det hele tatt tre meget gode computere, og umulig å ekskludere noen. Men helt ærlig, der Aero 60 var/er en soleklar anbefaling, er Rider 860 et heller «tja».

 

Konklusjon

Bryton Rider 860
Bryton Rider 860

Product Name: Bryton Rider 860

Brand: Bryton

SKU: 4699

Currency: NOK

  • Byggekvalitet - 80%
    80%
  • Treningsfunksjoner - 80%
    80%
  • Brukervennlighet - 65%
    65%
  • Nøyaktighet - 80%
    80%
  • Verdi for pengene - 70%
    70%
75%

Konklusjon

Bryton Rider 860 operer i et markedet der brukerne som regel går til konkurrenten uten å tenke, og det er heller ikke så rart. Garmin og Wahoo har uten tvil de beste sykkelcomputerne i dette prissegmentet, og Rider 860 klarer ikke å konkurrere mot disse modellene. Her mener vi fremdeles at Bryton Aero 60 er et mye bedre alternativ, og den computeren gir deg rett og slett svært mye for pengene.

Men, Bryton Rider 860 gir deg likevel en hel del. Her får du nemlig en stor og fargerik touchskjerm med gratis kart for hele verden, et åpent operativsystem som gir mulighet til å importere ruter fra nesten hvilken som helst app/nettjeneste, en app og nettjeneste med oversiktlig og grundig treningsdata, og ikke minst enkel tilkobling til eksterne sensorer.

Bryton har fremdeles en liten vei igjen før de kan si at de har den perfekte sykkelcomputeren, men de viser at de stadig jobber mot målet.

Pros

  • Stor og pen fargeskjerm.
  • Innebygde offline kart for hele verden.
  • Brukervennlig grensesnitt.
  • Svært pene og detaljerte kart.
  • Automatisk synkronisering av Strava, TrainingPeaks og Selfloops
  • Veldig lett å pare nye sensorer.
  • IPX7 sertifisert (vanntett).
  • Støttter Bluetooth, ANT+/FE-C og WiFi.
  • Viser opptil 11 dataskjermer med 12 datafelter hver.
  • Støtte for to sykler (sykkelprofiler).
  • Støtte for Shimano Di2, SRAM eTap og Campagnolo EPS.
  • Oversiktlig og fin partnerapp (Bryton Active), samt nettjeneste.
  • Lettvint å importert ruter og treningsøkter.

Cons

  • Batteritiden er langt i fra oppgitte 16 timer.
  • Treg respons fra skjermen.
  • Tungvint å bla mellom skjermvisningene under navigering.
  • Ikke mulig å velge bort enkelte veivalg og hindringer på en rute.
  • Rekalkuleringen av ruter har sine mangler.
  • Ustabil tilkobling til WiFi.

Torbjørn Høstmark Borge

Torbjørn Høstmark Borge var daglig leder og ansvarlig redaktør, samt produkttester for Hardworkout i perioden 2019 til 2021. Torbjørn har en lang erfaring fra trenings- og sportsbransjen som personlig trener og kostholdsveileder, har utdannelse innen idrett med en bachelorgrad i idrett og biologi. Han er ekspert på produkttesting, og er over gjennomsnittlig opptatt av å teste grundig! Alt for å hjelpe hver enkelt bruker til å finne det riktige produktet for hver enkelt.
Best i test - kosttilskudd

Omega-3 kosttilskudd – Best i test 2024!

Vi gir deg oversikten over de 10 beste omega-3 kosttilskuddene på…
Dato: Apr 16, 2024
Samletester

Treningsbenk topp 10 – Best i test justerbare treningsbenker!

De siste årene har flere og flere fått øynene opp for…
Dato: Mar 14, 2024
Bekledning

Vektvester best i test 2024 – Topp 10 vektvester- Guide og anbefalinger

Vi har testet og sammenlignet noen av de beste vektvestene som…
Dato: Mai 04, 2022